Fárasztóvizsgálatok

Az MGI rendelkezik egy járművek haladás közbeni dinamikus igénybevételeit imitálni tudó körpályával, melyen egy- és kéttengelyes változatok egyaránt vizsgálhatók. A műpályás fárasztóvizsgálat során a szerkezetet sűrített dinamikus hatásoknak vetjük alá, így gyorsabban juthatunk el egy olyan igénybevétel számhoz, amely szerkezeti meghibásodást eredményezhet. A fárasztóvizsgálat során ébredő szerkezeti hibák helye és mértéke értékes információt szolgáltat a konstruktőröknek.

Az intézeti pálya egy 28 m belső és 50 m külső átmérőjű betonozott felület, melynek 20 azonos távolságban lévő sugarán a vizsgálandó jármű kerék nyomvonalában szabványos méretű akadály helyezhető el. A körpályán való egyenletes mozgását egy villanymotorral hajtott vontató traktor (33 kW) biztosítja, mely a körpálya középpontjához egy nagyszilárdságú csapágyazott vonórúddal van rögzítve. Ezen a vonórúdon a körpálya sugárirányában elmozdítható kapcsolószerkezet található, melyhez a vizsgálandó szerkezet rögzíthető.

A fárasztóvizsgálat során a névlegesen terhelt pótkocsi körpályán egy megadott sebességgel halad és a járókerekein keresztül dinamikus igénybevételeket szenved el. A körön belül a maximális kerekenkénti ütésszám 20 lehet. A vizsgálatokat általában 10000 db kerekenkénti igénybevételig, vagy a kritikusnak ítélhető meghibásodásig végezzük.

Az egy kör alatt ismétlődő lehetséges akadálykombináció-szakasz (ábra egy intézeti jelentésből)

 

Az MGI fárasztópályán lévő 20 db akadály lehetséges elhelyezése

 

Az MGI fárasztópályán lévő akadályok lehetséges elhelyezése

 

Mért dinamikus erőhatások vontatott munkagép esetén (ábra egy intézeti jelentésből)



AMMÓNIA GÁZ EMISSZIÓS MODELL - Sertés

Programajánló

Jelenleg nincs aktuális esemény.